hema fujifilm instax camera

Hema Fujifilm Instax camera review

Enige tijd geleden kocht ik bij de Hema deze geweldig babyblauwe Instax camera. Vandaag kunnen jullie mijn review lezen:

Vormgeving

De vormgeving is helemaal in mijn straatje: De camera is in de volgende kleuren verkrijgbaar: Zwart, wit, lichtblauw, lichtgeel, lichtroze. Ik heb de lichtblauwe versie en na mijn vakantie op La Palma ziet hij er nog steeds goed uit. Het is een vrij grote camera waardoor je weinig plek in je handtas overhoudt. Er zit een koordje aan waar je de camera aan vast kunt houden en de camera pakt ook prettig beet. Er zitten nog meer gaatjes in de camera zodat je er ook een camerastrap aan vast kunt maken mocht je daarin geinteresseerd zijn.

Kosten camera en colorfilm

De kosten van de Instax camera zijn gemiddeld. Je betaalt €79,- maar ik zie ze voornamelijk in de aanbieding voor slechts €59,-. De camera is dus niet zo prijzig. Je moet om foto’s te kunnen maken wel film hebben. Deze koop je bij de Hema voor €12,- voor een pakketje van 2 x 10 foto’s. Hiermee komen de foto’s op €0,60 per foto. Als je digitale foto’s laat afdrukken ben je vaak €0,19 per foto kwijt en €1,50 verwerkingskosten. Voor 20 digitale foto’s ben je daardoor €0,27 per foto kwijt. Dat is een stuk goedkoper maar niets neemt de ervaring van een polaroid weg.

Gebruik Instax camera

De camera is makkelijk in gebruik. Er zit een gebruikshandleiding bij maar deze heb je amper nodig zo easy is het. Zodra je de lens opent, checkt de camera op welk niveau je de camera moet instellen. Dit geeft hij met een geel lichtje aan. Je draait de lens daarop en je kan de foto maken. Zorg er alleen voor dat je je vinger niet op de plek houdt waar de polaroid langzaam uit komt.

Resultaat Instax mini glossy foto’s

De foto’s zijn echt een geluksmomentje. Je maakt een foto, weet niet zeker hoe deze er uit komt te zien en je mag wachten tot de eerste contouren zichtbaar worden. De foto droogt rustig op en als hij klaar is heb je een fijne retro foto te pakken. Perfect voor kleine geluksmomentjes, leuke herinneringen aan festivals of bijzondere momenten in je leven. Het is echt weer lekker terug in de tijd polaroids maken, very retro!

hema fujifilm instax camera

Conclusie van deze Instax Camera review

Ik ben heel erg blij dat ik de Instax camera van de Hema heb gekocht. De kosten vind ik geen probleem aangezien ik met plezier de foto’s bewaar of weggeef. Je merkt dat je meer keuzes maakt of je wel of geen foto schiet en dat maakt het hele proces een stuk bewuster (of mindful zo je wilt). Hij werkt makkelijk, prettig en ziet er leuk uit. Ik ben erg tevreden met het resultaat en kan hem iedereen aanraden.

Koop de Fujifilm Instax mini camera hier (keuze uit 5 kleuren) :