warning word geen klant van tele2. Tele2fail

WARNING: Word geen klant van Tele2

Ik ben niet te flauw als het om foutjes gaat. Echt, elk mens kan ze maken. Ik ben ook niet het type om een heel epistel te schrijven over een bedrijf dat een fout gemaakt heeft, ik ben geen typische azijnpisser. Maar als het gaat om meer dan een maand aan fouten, fouten en nog meer fouten en je inmiddels al 5x contact hebt gehad en ze je NOG niet kunnen helpen. Dan moet ik je toch gaan waarschuwen en in de pen klimmen. Want dames en heren, word nooit klant van Tele2. Ze doen niet wat ze beloven:

Overstappen naar een andere provider

Ik ben jarenlang klant van Tele2 geweest. In 2008 ging ik wonen in mijn eerste woning en sloot ik een tv, telefonie en internetabonnement af. Ik bleef jarenlang bij Tele2, maar we wisten dat we gingen verhuizen en dus zouden we ervoor zorgen dat we het anders zouden aanpakken. Misschien een andere provider? We kwamen immers tot de conclusie dat we al jaren veel te veel betaalden voor ons abonnement.

Opzeggen

De verhuisdatum kwam dichterbij en manlief zegde het abonnement op. We wilden een ander abonnement en sowieso geen verhuiskosten betalen. Broer en schoonzus waarschuwden ons nog: “Blijf geen klant bij Tele2. Bij ons ging de hele verhuizing mis.”

Tele2 was er rap bij. Maar meneer! Waarom zegt u op? Wij kunnen u een geweldige deal doen. U krijgt razendsnel internet, behoudt uw vaste telefoonnummer en zal uiterlijk 16 september aangesloten worden.” Prima deal, voor een prima bedrag. Jammer dat we niet eerder kunnen worden aangesloten, we zijn officieel 12 september over. Geen probleem meneer; 16 september UITERLIJK bent u aangesloten.

Geen aansluiting

En inmiddels is het 3 oktober en zit ik nog steeds zonder aansluiting. Wel hebben we een nieuwe modem gekregen. Nog in het oude huis zelfs. Dan konden we alvast van ons nieuwe abonnement genieten. Wat we niet gedaan hebben want dat was onmogelijk – we zaten immers al in de verhuizing en uiterlijk 12 september gingen we over. We waren al iets eerder over. Dus namen we de nieuwe modem netjes mee en installeerden deze. Nu was het wachten tot 16 september – we zouden volgens de medewerker op die dag een mail krijgen en dan konden we de boel aansluiten.

Geen Tele2 mail

Maar 16 september kwam en ging. En niks. Geen mail van Tele2. Dus belde mijn man op zaterdag 17 september in de ochtend met de Klantenservice van Tele2. Een of andere onbekwame jongen zei alleen maar: “Jammer meneer, maar uw verhuizing is niet verwerkt. Ik kan niets voor u betekenen. Dan zou u nieuwe klant moeten worden en duurt het 3 weken voor u bent aangesloten.” Manlief was heel erg boos, maar ik kalmeerde hem met de woorden: “Schat, doe maar rustig. Dat was vast een weekendhulp en die weten nooit hoe ze dit soort stekeligheden moeten oplossen. Laat mij maandag maar bellen, dan krijg ik vast een vaste werknemer aan de lijn”.

Derde contactmoment Tele2 FAIL

Dus ik belde maandag 19 september op en legde de medewerker netjes uit dat we al op 12 augustus contact hadden gehad, het abonnement hadden opgezegd, teruggebeld waren en een alternatief aangeboden hadden gekregen. 2 september zou de verhuizing verwerkt worden, maar volgens de medewerker was dit niet gedaan. Deze Tele2 medewerker begreep mijn frustratie helemaal – halleluja een medewerker die het begrijpt! – en zou direct alles aanpassen. Helaas had de allereerste medewerker gefaald en dit zou intern doorgegeven worden, want ik was nu de gedupeerde.

Verkeerde adres

Ik vroeg de medewerker aan de lijn: “Laten we even door ALLE gegevens heen lopen zodat we weten dat alles nu netjes geregeld is.” Prima idee, bleek achteraf want ik kwam daarmee tot de conclusie dat ze de verhuizing ook nog eens op het verkeerde adres hadden geplaatst. Ik woonde vanaf 12 september helemaal niet op de Van Gilselaan 22. Hoe kwamen ze daar nu weer bij? De medewerker zou het direct aanpassen maar had hier hulp bij nodig van een collega omdat hij de autorisatie niet had. Aan het einde van het verhaal zou ik binnen 3 weken aangesloten worden – ze konden het echt niet versnellen. Gelukkig was alles nu wel in orde. Dacht ik…

Wederom, het verkeerde adres

Op woensdag 21 september krijg ik namelijk een email. Om te beginnen: Jammer dat u weg gaat! En vervolgens:

Beste mevrouw Coster, welkom bij Tele2. Bevestig uw bestelling met de link voor adres: Van Gilselaan 22.

GVD! Dat zouden ze aangepast hebben! Kunnen ze dan echt helemaal niks!?

De frustratie begint dus zelfs bij mij behoorlijk toe te nemen. Opsomming: We hebben inmiddels al 3x contact gehad met de klantenservice en ze hebben weer iets fout gedaan. Ook moeten we ineens €10 verzendkosten betalen (god mag weten waarom). Ik zit op een conferentie en de dag erna heb ik een gast uit het buitenland. Zowel mijn man als ik hebben geen tijd om hier weer een uur van onze tijd en TELEFOONKOSTEN in te steken. Dus bellen we op vrijdag 23 september weer eens naar de klantenservice van Tele2…

Vierde contactmoment Tele2

De vierde keer, op 23 september, zegt manlief dat hij de boel opzegt en ze het heen en weer kunnen krijgen omdat ze het adres veranderden naar het juiste en we daardoor wéér 3 weken moeten wachten op de aansluiting. Direct wordt hij doorverbonden naar een collega die blijkbaar meer mag en kan. Maar goed dan zou het wel goed moeten komen, toch? Het spijt ze weer. Daar hebben wij niks aan, wij willen alleen maar die verbinding hebben. Om ons tegemoet te komen krijgen we een abonnement op Film1 voor 2 maanden. Nou zegt mijn meneer, daar heb ik mooi niks aan want ik ben al de helft van die tijd op vakantie tegen de tijd dat jullie ons abonnement aansluiten. Wat uiterlijk 7 oktober zou zijn volgens de medewerker die het proces ineens wel kan versnellen voor ons. Hoe dan ook zijn we tevreden met een versnelling van het proces – dat is wat we willen! Dus vooruit dan maar. Dit is jullie laatste kans Tele2 zeggen we er nog bij. Ze weten het, het zal niet fout gaan zegt de medewerker.

warning word geen klant van tele2. Tele2fail

Het zal niet fout gaan zegt de medewerker. WRONG!

Op 23 september krijgen we een mail dat we rond 12 oktober aangesloten zullen worden. De medewerker had ons al gezegd dat we hier geen acht op hoeven te slaan, dat is nu eenmaal de normale gang van zaken. Maar omdat Tele2 inmiddels in ons huishouden bekend staat als faalhazen willen we toch even een mail er aan wagen. Dus mijn man reageert nog even op de mail dat we UITERLIJK 7 oktober de (internet)aansluiting zouden krijgen. Helaas krijgen we pas op 27 september een error melding dat de reactie niet is aangekomen bij Tele2.

Te late installatiedatum

Dan krijgen we op 2 oktober een mail van Tele2: Of we klaar zijn voor onze installatiedatum?! Die gepland staat op 14 oktober. Wat een onwijze FAIL van Tele2. Ik ben inmiddels witheet. Daarnaast is het Film1 pakket helemaal niet gratis als dank voor onze geduld. Lekker dan.

Contactmoment 5 en EPIC FAIL van Tele2

Flashforward naar maandag 3 oktober. Ik weiger nog meer belminuten en geld te spenderen aan Tele2 (hoewel ik dit feitelijk wel moet doen omdat ik noodgedwongen mijn mobiele telefoon als hotspot moet gebruiken want ja… niet aangesloten door die sukkels van Tele2 hè) en ik besluit om vandaag te chatten met ze.

Ook hier weer een antwoord waar ik niet op zit te wachten. Ze kunnen echt niet eerder dan 14 oktober leveren, de vorige medewerker heeft de respijttijd er niet uit gehaald. Nog steeds en WEER een fout van Tele2 – niet van ons. Ze kunnen niets eerder leveren. Of ik anders even contact wil opnemen met de klantenservice? Misschien kan ik daar verder mee komen. Ze kan ze helaas niet laten terugbellen, ook niet als ik zeg dat alle fouten door hen gemaakt zijn.

Dus wat kunnen we nu nog doen? Ons valt niets te verwijten. Behalve dat we zo dom zijn geweest om een abonnement bij Tele2 af te sluiten. Dus wees ook niet zo dom en ga er niet heen, want ze kunnen echt helemaal niks. In de tussentijd hoop ik alleen maar dat als ik straks gebeld heb met de klantenservice ze me eindelijk het verlossende woord zullen geven en ik einde deze week aangesloten zal zijn. En een redelijke compensatie krijg voor alle verloren uren en die prachtige blonde haren die zijn veranderd in grijze.

Advies van mijn kant: Word geen klant van Tele2, niet omdat het moet – maar omdat het kan. Dát is pas een slogan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.