Diary 2017 Week 23 33 jaar oud Edinburgh

DIARY 2017 – Week 23 – 33 jaar oud en Edinburgh citytrip

In mijn wekelijkse diary geef ik je een inkijk in mijn leven. Deze week werd ik 33 jaar oud en verliet ik snel het land voor een citytrip naar Edinburgh. Lees mee in mijn diary van week 23:

Verjaardag nichtje

Maandag 5 juni
Vandaag ga ik naar de verjaardag van mijn nichtje die 13 jaar oud is geworden. Daarna maak ik het avondeten klaar en gaan we naar mijn moeder om dit met elkaar op te eten. De dag vliegt voorbij, als je vrij hebt..

33 jaar oud

Dinsdag 6 juni
Vandaag is D-Day. Letterlijk en figuurlijk gesproken, want ik ben vandaag jarig en word 33 jaar oud! 3 x 11 zoals ze eerder in het zuiden van het land denken. Ik heb een rustige verjaardag. Mijn beste vriendin komt over de vloer, net als mijn schoonouders, mijn moeder, broer schoonzus en nichtje en natuurlijk is mijn man ’s avonds ook van de partij. Na het avondeten vertrek ik naar het koor waar ik Edelweiss en andere liedjes van de Sound of Music zing. 33 jaar oud, scary shit en cool stuff heb ik overigens gisteren met jullie gedeeld. Heb jij hem al gelezen?

Levensadviezen van iemand die 33 jaar oud is

Woensdag 7 juni
Ik hoef vandaag maar één dag te werken en dan ben ik weer vrij. Natuurlijk zit ik niet stil. Hoewel mijn projecten vorige week zijn geweest, heb ik het alsnog hartstikke druk. Desondanks kijk ik verschrikkelijk uit naar mijn reisje morgen. In de avond pak ik mijn koffer in en dan ben ik ready to go. Vandaag kwam ook mijn video online over de beste levensadviezen die ik heb geleerd en jou kan meegeven. Bekijk hem hier: https://youtu.be/evK3Ctrf1Y8

Op naar Edinburgh

Donderdag 8 juni
We gaan met de trein naar Schiphol, ik zit 1,5 uur naast een soort van alcoholist (of drank-enthousiast met haar 2 wodka en een fles rode wijn in 1 vlucht tijd) en dan komen we aan in regenachtig Schotland. Bij aankomst op Edinburg pakken we de taxi naar het hotel, checken in en gaan gewapend met paraplu de stad Edinburgh in. We vertrekken naar Old Town om daar alvast een goede indruk op te doen van de stad. Verregend en met natte sokken (ik heb een gat in mijn schoen blijkbaar!!!) eten we ’s avonds in een pub.

New Town en afspraak met familie

Vrijdag 9 juni
We staan op en hebben een snel ontbijt bij een plekje vlakbij het hotel. Dan gaan we New Town in, het regent af en aan. Soms regen, dan zonneschijn… het kan alle kanten op vandaag. New Town is ook al prachtig, net als Old Town en deze kant is weer heel anders dan de andere zijde van Edinburgh. We komen helemaal tot Leigh en gaan dan weer terug om mijn oom en tante op te zoeken.

LEES OOK  Het opruimdilemma ontmaskerd

Meeting family

Die hebben een reis naar Schotland geboekt en worden vandaag voor een paar uur in de stad gedropt om de hoofdstad te ontdekken. We hebben afgesproken bij het Scott monument maar natuurlijk zal je zien dat we elkaar toch een beetje mis lopen (iets met miscommunicatie). Uiteindelijk hebben we elkaar gevonden! Zo leuk om kilometers van huis met elkaar af te spreken! We vertrekken richting binnenstad, gaan samen lunchen en dan nog St Giles Cathedral in, kletsen heel erg veel en lopen wat over de Royal Mile. Ome J. koopt een whiskyglas en voor we het weten is de tijd weer voorbij en moeten ze terug naar ons hotel om op hun bus te stappen. We zwaaien ze uit en gaan vervolgens zelf het hotel in.

Diary 2017 Week 23 33 jaar oud Edinburgh

Zwemmen

Eventjes rusten en dan lekker zwemmen en de sauna in. Na het rustmomentje en een diner iets bovenop de heuvel gaan we weer naar buiten toe, deze keer hebben we een ghosttour geboekt en gaan met de gids (erg grappige kerel) mee door Edinburgh en zelfs mee ondergronds. Als de tour is afgelopen springen we een pub in, waar een uiterst chagrijnige vrouw achter de toog staat. Na 1 drankje verlaten we de pub en springen nog een andere binnen. Daar staan wat vrouwen te dansen bij live muziek, worden we aangesproken door Schotten en krijg ik een bel wijn waar ik de rest van de avond op kan teren. We blijven tot sluit en gaan dan terug naar het hotel, ik ben immers al 33 jaar oud (haha). Edinburgh is leuk!

LEES OOK  Berlin - Friedrichshain - Cafe Tasso

Edinburgh Castle

Zaterdag 10 juni
Deze ochtend willen we eerst uitgebreid ontbijten blijkt de tent waar je de hele ochtend kan ontbijten, nog gesloten te zijn! (Handig…) Uiteindelijk vinden we vlakbij Victoria Street een pub die open is en waar rugby fans zich al verzameld hebben om de match tegen Nieuw-Zeeland te kijken. Wij eten een lekker ontbijt met op de achtergrond wat jongens die af en toe oeh en ah roepen.

Na het ontbijt gaan we de heuvel op naar Edinburgh Castle. We zijn niet de enigen. Hele drommen mensen lopen naar binnen maar al snel hebben we onze tickets en kunnen we de burcht bekijken. We lopen er een goede 2 uur rond en zien ook nog live het schot dat om 13:00 uur dagelijks wordt gelost.

Dan ligt de rest van de middag wijd open. De zon begint te schijnen als we op Greyfriars Kirkyard lopen en ik word steeds blijer. Dit is echt zo’n leuke stad, ik zou hier nog DAAAAGEN kunnen rondbrengen. Manlief heeft het nogal zwaar, zijn voeten en benen zijn moe. Ook niet gek want Edinburgh ligt op een heuvel en je loopt constant omhoog en naar beneden. In de avond gaan we weer New Town in om een hapje te eten en daarna nog wat rond te kuieren. Je hebt niet veel bezienswaardigheden nodig hier. De architectuur is al genoeg!

Laatste dag Edinburgh

Zondag 11 juni
We hebben vandaag een late check-out en maken daar even gebruik van. Straks zorgen we dat we de kamer verlaten, de spullen in onze koffers hebben zitten en dan gaan we waarschijnlijk nog naar Holyrood, de zomerverblijfplaats van de koningin. Het weer is bewolkt en grijs, maar wel droog dus we hebben hoopvolle verwachtingen. Dan pakken we de taxi weer naar het vliegveld en on our way home! De tijd is echt gevlogen maar ik heb zo veel gezien van de stad. Het is hier zo leuk en mooi… ik zal het jullie zeker nog wel laten zien in een video 🙂