DIARY 2016 – Week 42 – Thailand verkennen

In mijn wekelijkse diary krijg je een kijkje in mijn dagelijkse leven. Deze week gingen we verder op reis door Thailand en hadden we niet zo veel geluk. Benieuwd? Lees verder in mijn

Diary van week 42.

Start of the day! #travelgram #nomnom #drinks #travelblogs #travel #traveling #travelblogger #Thailand

Een foto die is geplaatst door Nancy – MrsStilletto (@mrsstilletto) op

Chiang Mai, Thailand

Maandag 17 oktober
Vandaag gaan we de stad in nadat we rustig opgestart zijn bij het koffietentje om de hoek. We eten een vroege lunch in een prachtige binnentuin in Chiang Mai en dat is echt een fijne verrassing. De rest van de middag wandelen we wat door de straten van de stad en in de avond eten we met het hele Nederlandse gezelschap bij restaurant Doo Dee waar ik me stort op een immense hamburger die heerlijk smaakt.

Doi Inthanon

Dinsdag 18 oktober
Vandaag staat National Park Doi Inthanon op het menu, we vertrekken met een grote Toyota Camry en rijden de stad uit. In Thailand doen ze niet moeilijk om discriminatie, daar moet een buitenlander gewoon het 6 dubbele betalen dan een Thai. Goed, vooruit dan maar… We bekijken prachtige watervallen, eentje waarbij je een enorme regenboog ziet staan zelfs. Heerlijk verkwikkend! Daarna naar het hoogste punt van Thailand, en het allerhoogste punt van Thailand (ja serieus, je kan echt nog hoger en daar hebben ze een mini bordje geplaatst). En dan weer terug naar Chiang Mai. In de tussentijd valt iedereen bijna in slaap in de auto, want we hebben er al een hele dag op zitten.

Avondje Chiang Mai

In de avond gaan we naar de markt van Chiang Mai om lekker te eten. Iets kopen heeft niet mijn interesse want sinds de koning is overleden, zijn alle kleren omgewisseld voor zwarte. Dus als je een zwarte outfit wilt scoren zit je goed. Naderhand doen we nog een drankje met de bruidegom, die ik voorlopig niet meer zal zien. Ik zing nog mijn liedje voor hem die bedoeld was voor de bruiloft (in verband met het overlijden van de koning werden festiviteiten niet gewaardeerd, dus dachten we dat lollige liedjes ook niet echt goed zouden vallen) en gelukkig moet hij er erg om lachen. Ik geef hem een dikke knuffel en spreek af dat we elkaar weerzien op de vakantiebeurs.

Auto huren

Woensdag 19 oktober
We checken vandaag uit en huren een auto. Je moet weliswaar links rijden, maar dat is goed te doen. In Chiang Mai is het even aanklooien, maar zodra je een beetje richting einde stad gaat – prima. We rijden een prachtige groene route die mijn vriend heeft aangeraden. De rijvaardigheid van de Thai zijn af en toe wel iets om een hartverzakking van te krijgen als westerling, maar alles komt goed. We overnachten in Chiang Dao in een allerliefst hutje.

Chiang Dao Cave

Donderdag 20 oktober
De ochtend staat in het teken van Chiang Dao Cave waar ik binnenkort meer over zal vertellen. Erg leuk om mee te maken, erg jammer dat de gids slechts 4 woorden en 1 zin Engels kan (lion, elephant, dragon, waterfall en mind your head). We rijden door naar een resort bij Chiang Mae en regelen die avond een en ander nu we wifi hebben. We besluiten om in Thailand te blijven overigens omdat er een tyfoon is aangekomen in Vietnam en we daar niet op zaten te wachten. We kunnen altijd nog een vlucht nemen, maar daar zijn we nog niet zeker over – waarschijnlijk niet dus. De volgende dagen worden in ieder geval wel gepland. Daar wordt wat over heen en weer gesteggeld want mij lijkt het wel leuk om naar een bijzonder uitkijkpunt te gaan, maar dat zou 4 uur omrijden betekenen en dat lijkt ook wel een beetje overdreven.

Chiang Rai it is

We besluiten om naar Chiang Rai te vertrekken als we hier klaar zijn. Het resort waar we nu zitten ligt in de Golden Triangle, de regio met een bijzondere geschiedenis. En we hebben zowaar geluk: we krijgen een upgrade. Geluk bij een ongeluk dus! Want overal in Vietnam is het weer ruk, maar ook op alle eilanden staat aangegeven dat het ruk is. Wat te doen, wat te doen? We schuiven de beslissing nog even voor ons uit. Wie dan leeft, wie dan zorgt…? Dat lijkt me nu even de beste instelling voor op vakantie.

Relaxen

Vrijdag 21 oktober
Zo. Vandaag aan mijn kont geen polonaise. We blijven lekker op het resort want ik heb eigenlijk geen zin in rondrijden. We hangen de hele dag rond bij het zwembad en lezen, lezen, lezen. Wat een heerlijke dag! In de avond bestel ik in het resort een pasta. Die valt heel erg tegen want hij smaakt naar drop. Ik laat hubby proeven. Jep, ook hij vindt hem naar drop smaken. Kut…

Doi Tung

Zaterdag 22 oktober
We checken weer uit en rijden met de auto naar Doi Tung. Ook daar komen we weer in iets bijzonders terecht: Blijkbaar heeft half noord-Thailand vandaag besloten om mee te doen aan een wielrenevenement. Die dus naar de top bij Doi Tung gaat. We worden overspoeld met fietsers, maar weten toch nog het verblijf van de koningin-moeder te vinden. We gaan vandaag naar 3 verschillende locaties hier, het verblijf, de tuin en de inspiratiehal. Ook daar volgt later een verslag van. Het is drukkend heet vandaag en voor we het weten begint het te regenen. We rijden in de regen richting Chiang Rai, wat de berg af wel een beetje spannend is. Zonder kleurscheuren komen we aan op ons nieuwe resort (ja die was gewoon heel goedkoop!) en die ziet er mooi uit maar doet me heel erg denken aan The Shining. Er zijn wel mensen die het hotel runnen, maar ik zie akelig weinig gasten. Het resort wordt bovendien ook nog her en der verbeterd, er zijn stukken die vervallen zijn… en het is er gewoon erg stil. Creepy.

Wat Rong Khun

Zondag 23 oktober
Vandaag staat Wat Rong Khun op de planning, de witte tempel die eigenlijk nog niet zo gek lang bestaat.

Wat ga jij allemaal doen vandaag?