Diary 2016 Week 44 Dag Koh Pha Ngan

DIARY 2016 – Week 44 – Dag, Koh Pha Ngan

Een hele week op een bounty eiland verblijven is nog nooit iemand aan dood gegaan. Wij verbleven een week op Koh Pha Ngan en kwamen volledig tot rust.

Chillen op Koh Pha Ngan

Ik heb dan ook van de afgelopen week geen exacte beschrijving voor jullie. Wat we zoal deden was: Genieten op het strand van Koh Pah Ngan, goed eten, chocolate oreo milkshakes drinken en in de avond keken we That 70’s Show of een documentaire. Zo zag ik bijvoorbeeld Before the Flood, waar ik nog een fijn stukje over ga schrijven.

Niet nadenken

Het fijne van deze invulling is dat ik niet hoefde na te denken! Is het lekker weer? Oké, op naar het strand dan! We hadden een beetje pech met het weer, want het heeft iedere dag geregend dus we zijn verder het eiland niet gaan verkennen. Ik zag het niet echt zitten om door de regen heen te rijden op een scootertje over slechte wegen. Bovendien was de natuur ook geen goed idee, omdat vanwege het regenseizoen sommige delen zijn afgesloten.

Enjoying this beautiful sunset in #paradise. Tag a friend who you would like to see this sunset with!

Een foto die is geplaatst door Nancy – MrsStilletto (@mrsstilletto) op

Maar goed, daar waren we toch niet per se naar op zoek – wij wilden alleen maar tot rust komen deze week. En dat ging een stuk beter op Koh Pha Ngan dan op Koh Samui. Koh Pha Ngan is gewoon een klein stukje paradijs!

I think I am going to miss it here. #asialove

Aan het strand liggen voor de laatste keer

Donderdag 3 november
Lekker een dag aan het strand liggen. Het is wel grijs, maar dat dondert niet. Ik zal het gaan missen…

Vertrekken

Vrijdag 4 november
Het regent De.Hele.Dag. We zijn bijtijds opgestaan en alles is al grotendeels ingepakt. De vrouw van het hotel zegt: Het is zulk slecht weer vandaag, blijf maar lekker tot 15:00 uur in jullie kamer – je kan toch niets buiten doen. Daar heeft ze helemaal gelijk in, dus blijven we tot in de middag in de kamer hangen. Vervolgens gaan we lunchen en om 10 voor half 4 vertrekken we richting haven. Op weg naar huis. We hebben een boottocht van een half uur naar Koh Samui. Dag, Koh Pha Ngan!

Diary 2016 Week 44 Dag Koh Pha Ngan

Koh Samui

Op Koh Samui hebben we de vlucht terug naar Bangkok in de avond, maar vanwege het onwijs slechte weer heeft het ook geen nut om nog een hike te gaan doen zoals we eigenlijk hadden bedacht (naar de Big Buddha lopen). Ze proberen ons nog op een vroegere vlucht te krijgen, maar dat zit er niet in. Dus gaan we maar uitgebreid dineren en daarna inchecken. Manlief wordt nog omgeroepen omdat hij een powerbank heeft zitten in zijn ingecheckte bagage. Hij moet meekomen met het personeel. Zit je dan in je eentje te wachten in de vertrekhal. Gelukkig komt hij alweer terug. Hij moest de powerbank alleen eruit halen, geen consequenties verder. We vliegen naar Bangkok in een uurtje en checken daar onze bagage ook in zodra het kan. We eten en drinken nog wat, lezen nog wat op de luchthaven, ik internet nog wat op de luchthaven en we kletsen wat. De tijd gaat stiekem best snel voorbij en we mogen dan toch echt het vliegtuig in. Op naar huis – nog 13 uur te gaan…

Thuis komen

Zaterdag 5 november
Zo, na een reis van 26 uur komen we dan thuis met de trein. Het is best gek om zo vanuit het station ons huis in te wandelen. Onze buurjongen komt net de deur uit en heet ons welkom. Home sweet home! Ik ga uitgebreid in bad en probeer heel hard niet in slaap te vallen, ga bij mijn schoonzus en nichtje langs om iets op te halen, naar de stad om het cadeautje van mijn broer op te halen, daarna weer naar huis en wat mascara op te smeren voor het feestje van mijn zwager en schoonzus. Ze zijn beide afgestudeerd en dit wordt vandaag gevierd in combinatie met de verjaardag van mijn schoonzus. We gaan lekker uit eten bij Il Fornaretto en ik heb een heel fijne avond waarbij ik me wel de hele tijd een beetje dronken voel. Damn you, jetlag. Bij thuiskomst ga ik naar bed om half 11.

Zondag is rustdag

Zondag 6 november
En slaap ik uit tot half 10. Manlief is natuurlijk al om half 4 wakker geworden vannacht en er om half 5 uiteindelijk uit gegaan. Die gaat het nog zwaar krijgen met zijn jetlag de komende tijd! Ik heb daarentegen lekker uitgeslapen, heb nog wel ergens vannacht tegen hem gezegd: Zal je niet gewoon blijven liggen? En verder heb ik voor dood gelegen. Heerlijk, ik voel me alweer zo veel beter nu. En jongens, wat waardeer je een bed toch des te meer als je 13 uur opgevouwen heb gezeten in een vliegtuig proberende om daar te slapen.

Plan de campagne

Gisteren heb ik direct al een was gedraaid en mijn backpack uitgepakt en opgeruimd. Vandaag ga ik daarom mijn foto’s van de reis sorteren, mijn telefoon leeg maken en op visite bij mijn moeder en/of broer. Vanavond stijldansen als mijn man hier nog de puf voor heeft, want die heeft het as I write al behoorlijk zwaar met de dag!

Wat ga jij allemaal doen vandaag?